tisdag 18 november 2008

Youngblood

Igår visades "Youngblood" på TV4 film. Ni vet den där filmen som handlar om att ishockey har lika mycket med att spela hockey som med att slåss att göra. Ja, just det.

Huvudpersonen spelas av Rob Lowe och med i filmen är också bland annat Patrick Swayze som spelar den där coola, tuffa killen som han alltid spelade förr.
Det är så roligt att se. Allt ifrån flickvännens hår som är uppklippt runt huvudet, som en tunn liten hockeyhjälm, till killarnas höga jeans som skär in i rumpan och jeansjackorna som slutar vid naveln.
Det är inte många tjejer i filmen utan det är machomännen det handlar om. Det är underhållande att se hur pappan tillslut kastar sig ut på isen och lär sin son hur han ska slåss som en riktig man.
Ingen film att granska i sömmarna direkt alltså. Men kul är det att drömma sig tillbaka till tonåren och minnas hur det var när jag såg den här filmen för första gången och då jag fortfarande tyckte att Rob var en hunk (nej, det tycker jag inte längre).

Tagline: The ice... The fire... The fight... To be the best

1 kommentar:

Anonym sa...

åh jag älskar den filmen (fortfarande ja...) och jag kommer ihåg hur tokkär alla var i Rob Lowe - jag med....*nostalgi på hög nivå*