torsdag 20 november 2008

Recensenterna mot tonårstjejerna

Det har varit mycket "Twilight" Nu börjar recensionerna dyka upp på nätet. Tyvärr ser de inte så positiva ut.
MovieZine är hårda och ger filmen endast 1,5 av 5 och skriver:
"Snygg för all del men där en osmidig dialog och ett obekvämt samspel stavar pinsamhet över hela bioskärmen." Längre ner står det:
"Ska man kalla saker vid dess rätta namn är det här inget annat än tantsnusk för fjortisar."
(Recensionen är i och för sig skriven den 7 juni så vad vet han (för visst är det en han?)... ;)..)

Svd.s Astrid Söderbergh Widding ger den en 3:a av 6 möjliga. Hon tror dock inte att tonåringarna kan granska filmerna med samma kritisk distans som hon:
"Vore jag i de begynnande tonåren och älskade böckerna skulle jag nog vilja sätta många prickar. Nu, med kritisk distans, kan jag tyvärr säga att jag hade varit glad om filmen verkligen förtjänat dem."

TT (jag visste inte att TT skrev filmrecensioner) ger den en 2:a och skriver enligt Barometern.se:
"Och helt ärligt. Om du är en viss sorts femtonårig tjej så innehåller själva siffran fem inte tillräckligt mycket femhet för att räcka till den här filmens betyg. Då spelar det ingen roll att både Kristen Stewart och Robert Pattinson i huvudrollerna ofta ser gravt bajsnödiga ut och att historien känns sliten som förra decenniets vinterdäck."
Så fick tonårstjejerna sin tredje känga.

Fler recensioner kommer säkert imorgon.



zanox Partner värvar partner

5 kommentarer:

Anonym sa...

*hehe* Ja det är nog så - man ser med lite andra ögon som vuxen än som tonåring. Du vet när man tittar på en film från tonåren som var såååååå BRA och så blir man besviken............ Just den här tänker jag nog se ändå, trots svidande kritik men jag misstänker att tonåringen jag tänkte ta med mig på bion tycker den är bättre än jag....

The Bride sa...

Ja, jag vill också se den ändå. Är nyfiken.

Anonym sa...

tyvärr var filmen en ganska stor besvikelse, speciellt när man läst boken, och det gjorde det inte bättre att man var omringad av 100 fjortisar som satt och skrek så högt dom kunde så fort våran Edward kom in i bilden. Dessutom kunde inte bion bemöda sig med att höja ljudet heller..

Anonym sa...

Men moviezine gav väl filmen 1 och inte 1,5?

The Bride sa...

Så folk hittar fortfarande hit ;)

De har ändrat.