söndag 23 november 2008

Michelle Williams: "Det var både den bästa och den mest olidliga sommaren i mitt liv"

Michelle Williams har nu intervjuats för tidningen "Newsweek" och talar bland annat om hur hon mår efter Heath Ledgers död (Heath och Michelle har en dotter tillsammans). Ledger dog 2007 och strax efteråt började Williams med att spela in sin senaste film "Wendy and Lucy":
"Jag kände mig sårbar men på något sätt stark....Nej, bara sårbar. Det var en konstig kombination av en av de bästa somrarna i mitt liv och en av de mest olidliga somrarna i mitt liv."
När hon får frågan angående hur hon mår nu svarar hon:
"Jag antar att det förändras hela tiden...Vad annat kan jag säga? Jag vaknar upp varje dag till en något annorlunda plats - sorg är som en flod i rörelse, så det är det jag menar med att 'det förändras hela tiden'."
Hon säger också "...ju mer tid som passerar desto mer saknar man någon. På vissa sätt så blir det värre. Det är vad jag kan säga."

I artikeln tas det upp att vi nu för tiden får sådan daglig information om kändisarna att det är svårt att se dem som något annat än dem själva i deras filmer. Man drar gärna paralleller mellan deras roll och skådespelarnas egna liv. I "Wendy and Lucy" blir detta enligt "Newsweek" extra påtagligt när Williams rollkaraktär får syn på en tabloid med Jennifer Aniston på och hur filmen handlar om att förlora sin bästa vän. Williams själv sammanfattar det genom att citera Dustin Hoffman:
"The more you know about me, the harder my job is".

Williams säger att hon under tiden i "Dawson's Creek" tänkte på att hon ville göra jobb som betydde något för människor, som gjorde dem mindre ensamma i världen. Hon berättar hur hon på morgonen för intervjun hade tänkt på att "Dawson's Creek" faktist betydde något för sina tittare.

Du kan läsa hela artikeln här.

1 kommentar:

LordParzifal sa...

Jag skrev det här i den allra sista kommentaren till den långa Hendrix posten

"Hendrix däremot dog av rött vin och piller. ja var generation har sin, Heath Ledger som är med i nya Batmanfilmen gick ju samma öde till mötes.
Olyckshändelse eller dåligt omdöme så är det alltid tragiskt när talangfulla människor rycks bort, så har det varit med varje generations hyllade artister."

Förresten är inte Twilight rätt likt Jumpers eller flygarna i Heroes, jag har inte sett trailers ens men jag vet du dyker på saker så fort promos kommer, det gör jag bara med favvo regissörernas, jag låter filmer ligga som vinflaskor ibland tills det är rätt timat att se dom.