onsdag 12 november 2008

Din dotter slår min son så jag kallar henne för fet...ha ha ha

...det är ungefär så handlingen i "Desperate Housewives" såg ut igår. Jag är besviken. Var finns finessen? Hur kan alla fruarna ha blivit så totalt egoisiska, självupptagna och utan medkänsla på bara några år? Har serien bytt manusförfattare för det känns inte samma? Varför måste de skriva oss på näsan helt plötsligt?

När Susan säger till Gabrielle "Your daughter is big for your age" (eller något liknande) ryser jag lite. Var kom det ifrån? Det känns som de som skriver serien har slut på idéer och vill skapa en snabb konflikt utan att behöva bygga upp den. Därför känns det inte troligt.
Vi slänger in Susans söta lille pojk som blir mobbad av Gabrielles dotter och så när de två mammorna ska prata om det så säger de den ena dumma saken efter den andra till varandra, bara sådär, och sen brottas de i gräset. En catfight är ju alltid uppskattat!
Är det så de resonerar?
Mitt hjärta värker till lite för tjejen som spelar Juanita Solis. Jag ser framför mig hur hon tittar på programmet, hör dem prata om hennes storlek och förstår att hon fått rollen på grund av att hon är mullig.

Jag hoppas på att nästa veckas avsnitt är skrivet av några andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så ville de visa på det Gabrielle säger i slutet,, att hon ändå kände sig glad att det var hennes dotter som inte blev knuffad.

The Bride sa...

Jo visst finns sensmoralen att vissa föräldrar heller vill att deras barn mobbar än bli mobbade...tragiskt nog. Men handlingen kändes ändå inte trovärdig, tycker jag. Varför Susan plötsligt skulle kläcka ut sig så dumma saker om Gabrielles dotter och vice versa upplevde jag inte som logiskt. De är ju trots allt vänner.

Anonym sa...

Men du, det är samma manusförfattare.. och jag tycker att det där var en bra idé, det är ett bevis att när vissa föreldrar lägger sig i så blir bara allt större, sen så kanske det är lite onormalt i sverige, men det är faktist så i USA.. och gabrielle hade en bad day också.. fast du kanske inte såg det och inte la märke till det..

Desperate housewives är bäst. Hur serien är uppbyggt, att det spelar sig i samma gata typ hela tiden och ibland utanför i stan men sällan, så det inte blir så rörligt, och jättebra skådespel och story. Alltid nya snuskiga hemligheter och olika typer av hemmafurar.. jag tycker iaf att det är jättebra, alltihop! HELT FELFRITT!! :)