måndag 24 november 2008

Kan det bli mer pinsamt än så här?

Jag vet inte vad det är med "Färjan" som gör mig så generad. Det har ju visats mängder med förnedringsprogram på TV de senaste 10 åren. "Sanningens ögonblick" som visas på samma kanal (Kanal5) borde ju kännas värre exempelvis men känslan jag får av det programmet är annorlunda. I "Sanningens ögonblick" så upplever jag det ändå som att deltagarna är fullt medvetna om vad de ger sig in i. De gör bort sig och exponerar sig med vilje och om de har tur tjänar de lite pengar på det. Det obehagliga där är att se de närstående som sitter där och blir utsatta för diverse mer eller mindre elaka "sanningar".

I "Färjan" verkar det dock som att de som är med inte alls förstår själva hur mycket de gör bort sig. Det måste vara det som gör mig så generad och illa till mods. Tjejgänget som festar och är fulla i TV, för vad då? Det är så pinsamt. Det är ju inte ens så att de kan förvänta sig ett liv med kändispremiärer och löpsedlar efter detta, om det nu är det som är drömmen. Utan allt de får är bara en enorm ångestfylld baksmälla som kommer att förfölja dem enda hem till orten de kommer ifrån. Om de nu märker av den, för jag är rädd för att de är så att de faktiskt inte förstår...

1 kommentar:

cathie sa...

Ja usch jag vet... Det är såååå pinsamt! Jag skäms!

Var nån tjej som var för full i nått avsnitt, och mamman förstod inte varför så dom skulle stämma båten... Hur kul kan det vara att se sig själv så på tv? Usch..

Trevlig blogg =)