fredag 10 oktober 2008

Aftonbladets filmbilaga


Idag kommer Aftonbladets filmbilaga ut och jag kikade på den på Internet.
Eftersom jag är en stor fan av Woody Allens filmer så kastade jag mig förväntansfull över trailern för hans nästa film Vicky Cristina Barcelona. Aftonbladets recensent Jan-Olov Andersson skriver så här om filmen: "Trots att denna film nästan är ett slags beställningsverk från Barcelona stad och andra spanska finansiärer, har det blivit en mycket charmig romantisk komedi med lite gammaldags hippiemoral.".
Han har gett filmen fyra plus.
Trailern är vacker och skådespelarkonstellationen är fascinerande så visst blir jag intresserad men samtidigt lite besviken. Det känns som ett enkel väg för Allen att ta, för att få publicitet och tittare, genom att ha med tre vackra kvinnor (Rebecca Hall, Scarlett Johansson och Penélope Cruz) som alla har sex med samma man och med varandra. Men jag får väl se filmen innan jag dissar den.

En av de andra filmerna som recenseras är Rallybrudar med bland annat Eva Röse, Maria Lundqvist och Marie Robertsson. Den har fått 3 plus av Jens Peterson. Jag ser alldeles för få svenska filmer numera så jag får nog ta mig till biografen snart och kika på denna också som enligt recensenten är mycket sevärd.

Inga kommentarer: