torsdag 2 oktober 2008

The Pursuit of Happyness


Jakten på lycka, heter den på svenska.

Filmen baserar sig på verkliga händelser och handlar om Chris Gardner som är en ensamstående pappa som kämpar sig upp från, i stort sett, botten för att få ett bra liv för sig själv och sin son.
Chris spelas övertygande av Will Smith som i denna film får slippa båda matcho och flams fasonerna och agera för full kapacitet. Vilket han som sagt gör utmärkt. Med i filmen är också Wills son, Jaden Smith, som spelar Chris son (hänger ni med) Christopher.
(Men det fattade jag inte förräns vid eftertexterna efter att ha funderat under hela filmen hur sjutton de lyckats hitta en pojke som var så sjukt likt Will)

Jag lider när jag ser filmen och ibland känner jag att jag vill spola för att slippa allt det jobbiga och jag säger till min man att om filmen inte slutar bra så blir jag galen! Men den håller sig fast efteråt och den får en att tänka efter över vad man har och hur och om man verkligen uppskattar det. Att arbeta hårt får en ny innebörd.


Tagline:


I met my father for the first time when I was 28 year old. When I had children, my children were going to know who their father was.

Betyg: 8 av 10

Inga kommentarer: