onsdag 29 oktober 2008

Bort med ABBA och schlagerteman!

En av mina Idol favoriter, Lars, har kritiserat Idol i sin blogg för att han inte fick sjunga låten han själv ville på samlingsalbumet med Idoldeltagarna som nu spelas in. Han sa också att ingen av deltagarna vill vinna Idol eftersom det tidigare har gått dåligt för den som har vunnit.
Bra sagt men jag tror trots allt att detta kommer att bli den bästa säsongen hittills, även för vinnaren. Deltagarna är mer intressanta än tidigare och det är större bredd på personligheterna. Samtidigt gör veckornas teman mig lite dyster då de inte ger utrymme för deltagarna att vara personliga och visa upp sina egna sidor. Bort med ABBA och schlagerteman!!! Det är urtråkigt. Tar man bort sådana gränser för kreativiteten så kommer Idol att växa och Idolerna får visa vad de egentligen kan och publiken möjlighet att välja rätt vinnare. Det får de inte nu.

Lars skriver dock i sin blogg idag att inspelningen trots allt blev bra och att killarna som bmg hyrt in "hade bemödat sig för min skull att göra något som jag själv kunde stå för och gillade." Alltid något.

Inga kommentarer: