tisdag 21 oktober 2008

The Skeleton Key ger mig rysningar!


Jag läste i Filmstar bloggen angående läskiga filmer och kom att tänka på "The Skeleton Key" som fortfarande ger mig rysningar när jag pratar om den trots att det var några år sedan jag såg den. Eller bara att tänka på den räcker gott det med för att få mig att gnugga mina armar.

Jag tycker inte att det är så otäckt att se blod, mord och liknande på film, utan det är mest motbjudande. Att däremot se spöken är så mycket läskigare.
Filmen handlar om en ung sjuksköterska Caroline (Kate Hudson) som får jobb som personlig assistent åt en äldre man. I huset bor också mannens fru. Både frun och huset i sig ger Caroline kalla kårar. En dag hittar hon en nyckel till ett gömt rum uppe på vinden och gör då en läskig upptäckt.
Slutet är i klass med "Sjätte sinnet".

Taglines:

It can open any door.
You will believe.
Fearing Is Believing.

Betyg: 9 av 10

Ni kan se trailern för "The skeleton key" här.

En annan läskig film är "The Ring". Jag har inte vågat se tvåan utan stängde av under introt, det räckte.

2 kommentarer:

LordParzifal sa...

Oj nu är du inne på mina domäner, länka skräcktrailers vad är det för
sätt! hehe
Desperate Housewives ger mig rysningar! (gillar inte ultrakommeriella serier,dessutom liknar de skräckfilmsoffer fast de har vänt på det så att de är "de elaka")
Du gör ett bra jobb med den här sidan men länka fler knappar så folk
upptäcker den, själv har jag onödigt många på min sida.
Originalet till Dark Water samt Ringu O är rätt okända men bäst av
asien-originalen, annars tycker jag faktiskt The Ring (både 1 och 2)
vart bra tack vare Naomi Watts(Mulholland Drive/King Kong)
och den lillgamla grabben.

Be well,
LordParzifal

The Bride sa...

Tack för tipsen och uppmuntran!