onsdag 22 oktober 2008

Har Idol förlorat sin funktion i och med Kevin?

Jag säger inte att Kevin inte är bra men är inte poängen med tävlingen att de som inte har fått chansen tidigare att visa upp sig ska få det nu? Kevin var ju redan en kändis på Malta. Han har varit med i deras version av Melodifestivalen två gånger.

Samma sak hade ju då självklart gällt Laila Adèle om hon hade gått vidare. Är det verkligen rättvist? Var det kanske därför som hon inte gick vidare, för att svenska folket redan kände till henne för mycket? Att hon inte sjöng lika bra som de andra känns ju som ett skämt. Sjunger Yazmina bättre?

Samtidigt har ju Daniel Karlsson som var med i förra årets idol berättat att han blev ombedd att låtsas komma från ingenstans. "De ville ha en saga. Jag fick låtsas komma från ingenstans, trots att jag sysslat med musik större delen av mitt liv och hade spelat ute mycket innan jag kom med." säger han.


Inga kommentarer: