söndag 12 oktober 2008

Godisråttätarna kommer tillbaka

Nu ska "V" komma tillbaka!
Jag har minnen om när jag var liten och tittade på serien med skräckblandad förtjusning och äcklades över när de åt råttor (som jag trodde det var, inte hamstrar som jag nu har läst) och min bror förklarade att det bara var godisråttor som de stoppade i munnen, vilket gjorde mig lite lugnare (han demonstrerade också hur de gjorde genom att gapa stort, vänd i profil mot mig, och låtsades svälja en godisråtta medan han istället lät den glida ner på utsidan av den bortre kinden).
När de drog bort skinnet från ansiktet och det där äckliga svarta ödleskinnet dök fram låg jag gömd bland kuddarna.
Nostalgi! Jag undrar hur denna nyfilmatisering kommer att bli?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser med spänning fram emot att "V" återkommer.
Jag tror det blir hur bra som helst.

Ja Katrin får tydligen göra vad som helst, likaså hennes ex.