fredag 5 december 2008

Är Alice ett PR-proffs eller är hon bara naiv?

Innan jag börjar vill jag säga att jag tycker om Alice, har inget emot Alice och hon sjunger bra osv osv.
Men...
Förförra veckan handlade Idol rubrikerna om att Alice blev "hotad till livet", denna vecka muckar Alice lite med juryn. "De dömer ut mig" är Aftonbladets rubrik och Alice citeras: "Jag vet redan från början att de inte tycker de här låtarna är bra, det känns jättetråkigt och orättvist att jag har sämre förutsättningar än killarna."
När jag ser låtlistan tycker jag att Robin helt klart har fått den svåraste låten...
Antingen är Alice bra på PR och vet att det är bra att framstå som en underdog i popularitetstävlingar, eller så är hon bara en naiv tjej som är offer för kvällsjournalisternas frågor.
Mest av allt kanske hon är det som Laila Bagge säger: "lite ung".

Inga kommentarer: