tisdag 2 december 2008

Gott och blandat: Pitt, Kärlek, Stiller och Hjältar

En salig blandning:

  • Zoolander fan som jag är blev jag ju självklart superglad över att läsa att det kommer att bli en till Zoolander film. Jag undrar om jag kommer tycka att tvåan är lika rolig. Jag vet att det är lika många (om inte fler) som avskyr filmen som älskar den men jag föll direkt för den. Brukar inte skratta så lätt när jag ser på film men denna fick mig att skratta och spola tillbaka för att skratta igen. Stiller har också sagt att han planerar en tredje "Meet the parents/Fockers" film.
    Läs mitt tidigare inlägg om Zoolander här.

  • Här är en bild på Jennifer Love Hewitt på inspelningen av "Ghost Whisperer".

  • Empire Magagazine har listat vad deras läsare tycker är de 100 bästa filmkaraktärerna. Så här ser top fem ut:

    1. Tyler Durden i Fight Club spelad av Brad Pitt
    Utdrag av motiveringen: "He's effortlessly stylish, unshakeably cool, and dangerously charismatic. He's a rock star god, a natural-born leader, a trend-setter."
    2. Darth Vader i Star Wars, The Empire Strikes Back, Return of the Jed, Revenge of the Sith spelad av David Prowse / James Earl Jones (rösten)
    3. Jokern i The Dark Knight spelad av Heath Ledger
    4. Han Solo i Star Wars, The Empire Strikes Back, Return Of The Jedi spelad av Harrison Ford.
    5. Dr. Hannibal Lecter i The Silence Of The Lambs, Hannibal, Red Dragon spelad av Sir Anthony Hopkins.

  • På tal om Brad Pitt så säger han att han gifter sig med Angelina om det blir viktigt för barnen (och när alla som vill får gifta sig).

  • Inga kommentarer: