fredag 12 december 2008

Ronny Svenssons ögon glittrar

Såg på Nyhetsmorgon imorse med Ronny Svensson som recenserade bland annat The day the earth stood still och Ljusår. Han är så härlig att titta på. Inget ont om Cicci Renström som också är väldigt duktig men i Ronnys ögon lyser det när han talar om film. Det råder inga tveksamheter över att han verkligen älskar det han gör.
Nu har han startat en filmblogg och jag är nyfiken på hur den kommer att bli.

The day the earth stood still gav Ronny förresten en 2:a och Ljusår en 4:a, vilket han får stöd i av Svd:s Jeanette Gentele. Jämför då med Aftonbladet som ger The day the earth stood still en 3:a och en 2:a till Ljusår som Karolina Fjellborg skriver är det tråkigaste hon sett. Vad jag sett av trailern för Ljusår så har jag en känsla av att jag kommer hålla med Fjellborg om jag någonsin ser filmen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh, en filmblogg - den ska jag genast kolla in!r

LordParzifal sa...

Det är nästan hemskt att man är nostalgisk över saker som hände för 10 år sedan, det borde ju finnas kvar än.
Vad dillar han om nu igen då?
Jo. Ronny Svensson på Kanal 5 "Nu kommer det en härlig film osv" med den där svartvita femman i övre högerkant om nån minns den. Hans Wiklund i TV4 tillsammans med Nils Petter, innan TV4 bytte stil helt och sparkade alla som
"var TV4" ja utom Rikard på Miljonären då förstås, han lär nog efterträda Scherman.

Jag har fortfarande filmer på VHS med hyfsad kvalite från den här tiden, och det är tur det, i en tid då repris inte sker då man vill eller kontrasten "sända samma 5 år gammal film jämt då vi ändå köpt in den".
Förresten har jag funderat på om du skulle vilja ha en bakgrundsbild a la Hollywood skylten eller något annat med MyTaglines i stora vita bokstäver.
Jag använder Paintshop med Eyecandy, riktig gammal hederlig webmasterutrustning alltså, sidan ser bra ut som den är också men annars är det bara att höra av sig.

Be well,
LPWJ

The Bride sa...

Det låter ju helt toppen!
Gärna!

Anonym sa...

Tackar tackar! Tur att man har något kvar av den gamla charmen

The Bride sa...

O, ja!
Och nu är jag lycklig över att du har kommenterat i min blogg!!