fredag 12 december 2008

Kevin gör mig uttråkad men glad

Härliga fredag!
Idag är det äntligen fredag igen och filmpremiärer och Idol final!

Frågan är om det är så självklart att Kevin kommer vinna som tidningarna vill få det till. Jag har skrivit om Kevin några gånger tidigare. Den 15 november skrev jag:
"Visst sjunger Kevin jättebra och han är väldigt duktig och verkar hur go och snäll som helst men jag kan inte hjälpa det, jag är helt ointresserad. Hans karriär känns helt självklar och färdigspikad redan. Jag kan se det framför mig. Han kommer att ge ut någon popig skiva som kommer att ha några "hitar" som spelas på den svenska radion. Han kommer vara med i alla spel/sång program som finns på svensk TV. Vi kommer se hur han skojar till det tillsammans med Robert Wells och Linda Bengtzing. Dessutom kommer vi garanterat få se honom i Melodifestivalen och större delen av svenska folket kommer att älska honom. Det kommer gå bra för Kevin. Men alltihopa gör mig lite uttråkad. Förlåt."

Jag tycker fortfarande samma sak. Samtidigt tror jag att han kanske hela tiden har varit den som mest av alla har velat vinna. Han är härlig och glad och en energikick som behövs i vintermörkret. Som en liten sol som dyker fram och ger alla trötta, bleka svenskar lite värme. Samtidigt gör han mig fortfarande lite uttråkad.
Kanske är det bättre att Alice vinner? Hon har en sådan utstrålning, karisma och potential. Dessutom är det nog hon som behöver vinsten mest av henne och Kevin. Kevin kommer som sagt att lyckas ändå, Alice framtid hänger nog mycket på om hon vinner eller ej. Min skräck är bara att hon under vinnaråret ska förvandlas till en Marie Picasso med rävar runt halsen. Men jag tror inte det...

Ja, som ni hör är jag kluven. Kvällen får avgöra, och ni.

Inga kommentarer: