söndag 7 december 2008

"Rätt" person kan aldrig vinna

Gårdagens TV-kväll - Del 1:

Såg faktiskt lite halvt om halvt på "Stjärnor på is" igår. Har inte sett på det sedan de första två-tre programmen och kan inte säga att jag tycker att det är särskilt bra. Jag kan därför inte ha någon åsikt om vem som jag tyckte borde vunnit. Blev lite småberörd av juryns tårar vid Markus och Jespers båda finalåk men kunde inte riktigt se det som de såg.
Jag tycker att det är så störande att tidningarna alltid ska skapa rubriker dagen efter en tittarstyrd finalomröstning angående att röstningen inte har gjorts på rätt sätt. Att fel person(er) vann/gick vidare osv. Igår stod det att Robin.B missade Idolfinalen för att han fick "fel" låt. Det räckte ju med att höra inledningslåten på programmet för att inse att Robin inte platsade i finalen, anser jag. Han sjöng inte rent och har inte alls samma utstrålning på scenen som de andra två.
Idag står det om att Markus kanske felaktigt vunnit "Stjärnor på is" eftersom tittarna inte hann rösta (under den sista röstningsdelen) på Jesper då de efter finalåket bara fick några minuter på sig till det.

Det är helt logiskt alltid minst knappt hälften av tittarna som inte tycker att "rätt" person vann. Så det är inte konstigt att det finns de som är upprörda, oavsett vem som vinner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sv. Tack så jätte mkt! Håller för övrigt med om det där med röstning i alla program. Det är ofta sjukt mkt människor som tyker att det gick fel till.