söndag 28 december 2008

När Zytomierska spyr galla över Alex och Lindsay och hennes pappa börjar bråkar via sina bloggar undrar jag om jag ska sluta blogga

(Ja, detta är nog en av mina längsta rubriker någonsin).

Det är så tragiskt. Den nya trenden verkar vara att bråka med andra genom sin blogg. Det är som att folk känner sig starka där bakom datorn, med support från sina läsare. Jag började känna av trenden när Carolina Gynning gav en offentlig känga till Linda Rosing och anklagade henne för att ta över Gynnings så kallade leftover.
Nu håller Katrin Zytomierksa på att bearbeta sitt förhållande med Alex Schulman och att han ska bli pappa och skrev bland annat på sin blogg:
"Det som stör mig är att han gör allt för att försöka såra mig. Jag har funderat en del på varför han anstränger sig så mycket för att skada mig och den enda förklaringen jag kan komma på är att han är så jävla sårad själv och att han vill hämnas. För hade han varit till freds med sig själv (ha ha ha) och sitt liv så hade han inte valt att gå ut med “kvinnan i mitt liv” samma dag som han vet att jag har ett projekt som jag jobbat med i ett års tid".

Även Hollywood kändisarna håller på att lufta sina tankar och aggressioner via sina bloggar.
Lidsay Lohan skrev på julafton på sin MySpace blogg:
"my father just let my family and i know, amongst others that he had another child after my little sister Aliana, or maybe he had it before Aliana?? either way, he cheated on my mother and that really sucks... MERRY CHRISTMAS!!! "

Pappan svarar några dagar senare, via sin blogg så klart:
"For that matter, my heart has always been focused on loving, caring, protecting and forgiving my family and even others. God knows that! Sure, at times, my heart had reason, even reasons didn't know. I followed my heart and acted out of emotion. I think we all do that at times. So who is anyone to cast stones at me?"

Vad har hänt, vågar folk inte prata med varandra längre??

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att det är ett sätt att dra till sig läsare.

Anonym sa...

så bra inlägg - hur vore det om folk faktiskt pratade istället!