onsdag 3 december 2008

Det är inte din familj men det är din familj

En film som har premiär på fredag är "Rachel Getting Married" med Anne Hathaway. Jag var inte så förtjust i Hathaway i "En prinsessas dagbok" filmerna men tyckte lite bättre om henne i "Djävulen bär Prada". Hon har dock hittills fått en hel del positiv kritik för "Rachel getting married" och efter att ha sett trailern blir jag nyfiken.

"Rachel getting married" handlar om när Kym (Hathaway) som har åkt in och ut på rehab de senaste 10 åren åker hem för att vara med i firandet av sin systers bröllop.

DN skriver om en presskonferens där Anne svarar upprört efter att ha fått frågan om vad hon anser angående att viss media framställer rehab som något som är "på modet" bland kändisar:
"Folk behöver hjälp det är för fan tillräckligt svårt att erkänna att du har ett problem när människor betraktar dig på det viset! Det är berömvärt att söka hjälp, inte det minsta "moderiktigt".______ Det är en oerhört ansvarslös hållning. Jag vill ogärna mästra, men om "Rachel getting married" kan åstadkomma någonting, hoppas jag den ger en sanningsenlig och realistisk bild av att avvänjning och tillfrisknande inte är något att ta lätt på. Jag ber om ursäkt, men sådant här gör mig verkligen upprörd!"



Tagline: This IS NOT your family but it IS your family

Inga kommentarer: