måndag 1 december 2008

Är "Vi hade i alla fall tur med vädret - igen" i samma klass som den första?

Jag tyckte om "Vi hade i alla fall tur med vädret" filmen. Var säkert 15 år sedan jag såg den men vad jag minns så var den rolig. Nu den 5 december har "Vi hade i alla fall tur med vädret-igen" premiär.
Får se om den kan uppnå samma kultstatus. Fast jag minns inte att Rolf Skoglund var så överdriven i sitt sätt att prata i den förra som han känns i klippen för uppföljaren men det kanske han var. Jämför och se:

Orginalet:



Den nya:

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska helt klart se den även om jag misstänker att inget är som orginalet!

The Bride sa...

Ja, jag tycker också det ska bli kul att se den. Måste nog se om jag kan titta på den första igen också. Var så längesen!

Anonym sa...

Kanske han inte pratade precis likadant men så är ju också han äldre. Se den nya vill jag iaf gärna.