fredag 13 augusti 2010

Jag förväntar mig romantiska gester titt som tätt - och det är Hugh Grants fel

Aftonbladet presenterar en australisk undersökning som säger att om du tittar på 90 minuter av en kärleksfilm så kan ditt kärleksliv vara förstört i flera veckor framöver. Varför? Jo, för att du då tydligen förväntar dig att få "små romantiska gester titt som tätt. Choklad på nattduksbordet, blombud och hemmasnickrade kärleksdikter." Detta ska då alltså inte vara särskilt bra för förhållandet.

Jag tycker att det låter jättebra. Jag tänker fortsätta förvänta mig att uppvaktas och att det krävs att jag ska uppvakta den jag delar mitt liv med. Det gör mitt liv lite romantiskare, lite härligare och lite mer fyllt av kärlek. Detta gör jag hellre än att förvänta mig att min man ska vara otrogen, gå ut i krig, i hemlighet vara en massmördare eller något annat lika olustigt.

Äsch, jag ska nog se en sliskig romantisk film ikväll - känna mig lite glad och sedan be min man att krama mig lite extra i morgon (jo, för jag ber honom faktiskt om det för jag har inte blivit hjärntvättad av några filmer att tro att min man kan läsa mina tankar - det kan ju knappt ens jag själv göra).

Inga kommentarer: